Menu
Tablet menu
A+ A A-

De ce ar trebui sa ne preocupe alimentatia sanatoasa

Voi incerca in continuare sa va ofer cateva sugestii simple si inspirate, sper, care sa va convinga si mai ales, sa va determine sa fiti mai atenti la calitatea si cantitatea alimentelor pe care vi le oferiti.

Formarea deprinderilor alimentare sanatoase se face de la cea mai frageda varsta, iar exemplul parintilor sau al familiei este esential. Asadar pentru evitarea pericolului aparitiei obezitatii la copii, in primul rand trebuie educati parintii. Acestia trebuie sa fie preocupati de sanatatea lor si a copiilor- care gasesc primele modele de comportament in familie.

Pentru asigurarea unei nutritii echilibrate si evitarea obezitatii, necesarul caloric zilnic trebuie corelat permanent cu tipul activitatii desfasurate.
Nutritionistii recomanda repartizarea aportului caloric astfel:

• 3 mese principale ( micul dejun=25%; pranzul=35%; cina=20% )
• 2 gustari (2x10% )

Micul dejun si pranzul sunt cele mai importante mese si este bine sa fie creata obisnuinta de a nu pleca dimineata doar cu o cafea bauta in graba.
Gustarile dintre mese pot fi rezolvate cu succes cu ajutorul fructelor de sezon (mere, pere, citrice, banane), iaurt degresat, cateva fructe oleaginoase (nuci, migdale, alune).

Iata ce ar trebui sa contina meniul unei zile:

• 6-11 portii cereale integrale, orez brun, paste fainoase, mamaliga. De ce sunt acestea atat de valoroase? Pentru ca au un aport insemnat de glucide complexe, vitamine( din complexul B, C, E, K) minerale( Fe,Mg,Ca)
• 3-5 portii legume, zarzavaturi care au un continut bogat de vitamina C, A, acid folic, Mg
• 2-4 portii de fructe cu un continut ceva mai mare de glucide, dar si de vitamine si oligoelemente. Ca si legumele, fructele prin continutul bogat in fibre asigura un tranzit intestinal optim atat de important in mentinerea integritatii si bunei functionari a organismului.
• 2 portii de carne, peste, ou atat de valoroase pentru continutul in proteine de calitate biologica superioara si pentru existenta oligoelementelor Fe, Cu, si a vitaminei B12 cu rol esential in hematopoieza.
• 2-3 portii iaurt, branza, lapte, binecunoscute pentru bogatia in Ca si vitamina D alaturi de vitamina A,B12
• extrem de moderat uleiuri, dulciuri, sare

Un element fara de care nu exista viata este APA- cel putin 2 l zilnic. Partial poate fi inlocuita cu ceaiuri neindulcite, sucuri naturale de legume, fructe.

Pentru a aprecia exact cantitatea din fiecare grupa de alimente de care avem nevoie in fiecare zi este necesara o abordare individuala in care se tine cont de nivelul de activitate fizica, de varsta, de sex, de inaltime si de ce nu de preferintele alimentare.

Incercati sa tineti cont de toate acestea, mancati cat mai variat posibil si din surse bune, incercati mereu combinatii alimentare insolite, acordati-va momente de tihna in timp ce mancati si oferiti-va si alte placeri, nu numai alimentare!!!!!

FA-TI PROGRAMARE!

Ne gasesti in fiecare zi, de luni pana vineri intre orele 9.00-20.30 si sambata intre orele 9.00-18.00, in Bulevardul Gheorghe Sincai, nr.16.

Suna-ne sa iti faci programarea la numerele de telefon 021.331.02.20 sau la 0720.70.69.20. Te asteptam!

Facebook

Login or Register

DMC Firewall is developed by Dean Marshall Consultancy Ltd
Siteul www.hellobody.ro foloseste cookies. Continuarea navigării pe acest site se consideră acceptare a politicii de utilizare a cookies...
Află mai mult Am înţeles